Története

A 80-as évek tájékán kezdte karrierjét egy Trabanttal. Kezdetben a kisbéri futamokon indult pontgyűjtésért, s mikor megszerezte a vezetői és navigátori licencét, versenyezni kezdett a Rallye ll-ben.
Ezt követte a Rallye III. Országos Bajnokság, amelyet sikeresen megnyert. Első versenyén édesanyja volt a navigátor. Mindenki irigyelte a nyerő párost.
Később a fiú alkalmazott kamionos lett, de sajnos nem ő ütemezte, nem ő oszthatta be az idejét. Emiatt vágott bele saját vállalkozás alapításába. Kezdetben 1-2 autót lízingelt: örökölt jó génjeinek, ügyes üzleti érzékének köszönhetően a tehetséges fiatalember ma már 9 kamionnal rendelkező vállalkozást irányít - családi segítséggel.
Vállalkozása miatt tíz évig szüneteltette a versenyzést. Ennek ellenére amikor folytatta, hozta a tőle megszokott formát, sőt többet is. A portugáliai versenyre is így érkezett. Második lett a futamon. Ausztriában pedig negyedik helyezést ért el.

Két típusa van a Rallye versenyeknek: a gyorsasági távon belül a hegyi versenyek és a Hungaroringen látható autóversenyzések. Egyik sem kocsikímélő. Természetesen voltak példaképek is: Ferjáncz Attila - a Rallye kategóriában; Cserkúti József pedig a gyorsasági versenyeken. Ö volt az, aki felfedezte az ifjú tehetséget, aki 1999-ban az „A" csoportban abszolút második helyezést ért el.
Ettől kezdve azonban már a külföldi versenyeken való részvétel is fontossá vált. Csak egyáltalán nem olcsó mulatság, így aztán azt a frappáns megoldást választották, hogy trélerrel vitték ki a versenyautót, majd később kisebb-nagyobb szponzori segítséggel lakókocsit építettek. Felszerelték hűtővel és emeletes-ággyal, hogy a jó barát, a szerelő Sárközi Ferenccel felváltva tudják vezetni a kocsit S így minél több időt, de leginkább pénzt meg tudjanak spórolni. Sajnos ennek az ötletességnek megvolt a hátulütője is, mivel Hernádi László a verseny idejére fáradt és kimerült lett. Szlovéniai versenyére például a munkahelyi rohanás. s a fárasztó utazás miatt - természetesen ő is vezetett - úgy érkezett, hogy alig két órát aludt. 12 órától már a nyújtó felfutásokat kellett végezniük. Este mély kómába zuhanva aludt el, s másnap reggel már kezdődött is a verseny. Miután vége lett a futamnak, még megvárta a 22 órakor kezdődő eredményhirdetést, aztán máris „rohantak" vissza Magyarországra dolgozni.

Vajon minden autóversenyző - főleg a gyorsasági szakágban versenyző - a közlekedési szabályoknak megfelelően vezeti a hétköznapokon autóját? Hernádi László szerint ha az ember élete pörgős, automatikusan ..gyorsabbra veszi a "figurát" a közúton is. A rendőröktől azonban eddig kisebb bírságok fizetésével megszabadult. Az biztos, hogy gyorsabban észreveszi a balesetre utaló helyzeteket. Történt például, hogy egy késő esti órában Trabantjával hazafelé tartott, amikor a mellette lévő sávban vezető fiatalember hirtelen az ő sávjába rohant, csaknem karambolt okozva. Manőverezés közben vette észre Hernádi László, hogy a járdán áll egy hölgy. Technikás vezetői gyakorlatának köszönhető, hogy „csupán" a Trabant lett totálkáros, a ne-kiütödött villanyoszlop miatt.

A gyorsasági szakágban - ahol Hernádi László sportol - nincsen gyorsulási verseny. Ettől függetlenül Tatabányán minden kamionos találkozó alkalmával megrendezik e versenyt, ahol természetesen Ő is évről évre bemutatót tart.
A gyorsasági szakágban Közép-Európai Bajnokságot szoktak rendezni, hasonlóan a Forma-1-hez. A különbség a két szakág kozútt, hogy az előbbiben nincsen formatervezett jármű, a túrakocsi, kasznis kocsi ugyanúgy megfelel. A külföldi versenyek hegyi úton és pályán zajlanak. A pályás versenyek közül gyorsasági versenyt tartanak s Hungaroringen is. Csak itt 4 futam felel meg egy magyar bajnokságnak. A nézők azonban a hungaroringi versenyeken nem tolonganak... talán az árak miatt. Pedig a Hungaroring ugyanolyan, mint bármely más pálya Lillafüreden, Párádon, Pécsett. Tehát az árak nem verik az eget, sőt. A versenyeket szombaton és vasárnap tartják, a versenyzők a bajnoki pontokért „futnak". Két-három kategóriában is indulhatnak, sőt előfordulhat az is, hogy egyszerre indul valaki csapatban és egyéniben is, így lehet több serleget is hazavinni egy bajnokságról.

Hogy ne kelljen teljesen feladnia az álmait, Hernádi László a Forma-1 medical team-jenek is tagja, amelyben autóversenyzők vezetik a helyszínre a nagy nemzetközi versenyeken az orvosi autót; gyorsan, biztonságosan. A legjobbakat kérik fel erre a posztra. Ez a munka a megtiszteltetés mellett pár kellemes pillanatot is szerez, amikor hírességekkel - például Schumacher-el - találkozhat...

Forrás: Keresztes Mária

Képes összefoglaló (ppt)