Hernádi átvette 10. (!) zónatrófeáját

FIA Zónatrófea Bajnokság díjkiosztót
2010. november ,Lengyelország,Krakkó

Újabb hatalmas sikert ért el Hernádi László a hegyi gyorsasági autósok Közép-Európa Zónatrófea-sorozatában. Az idén Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal száguldó tatai versenyző zsinórban tizedszer győzött az összetett versenyben. Az eredményt a Krakkóban megrendezett díjkiosztó gálán értékelte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Hernádi a szervezet elnökétől, Jean Todt-tól vehette át a bajnoknak járó trófeát. A sportvezető elődjéhez, Max Mosley-hoz hasonlóan ismét elismerő szavakkal szólt a magyar autósról, aki történelmet írva nyerte tizedik címét.

Nagy élmény volt, hogy Jean Todttól vehettem át a trófeát. A cím tizedik megszerzése számomra igen sokat jelent, de a versenyeket rendező országok szövetségeinek képviselői is igen elismerő szavakkal köszöntöttek. – mondta el Hernádi László, aki a jövőben tizenegyedszer is megküzd a sorozatban, de más szériákban is sikerre vágyik. Hamarosan az olasz Bresciában vehetjük át az FIA Challenge összetett elsőségért járó serleget, de már tervezem a jövőt. Az idei Európa-bajnoki sorozat szlovéniai állomásán sikerült a második helyet megszereznünk, ami azt bizonyítja, hogy megfelelő anyagi forrásokkal lenne esélyünk ebben az Eb-n is. Ki tudja, lehet, hogy jövőre több Európa-bajnoki futamon is részt vehetek.

FIA Közép-Európa Zónatrófea
összetett végeredmény

  1. Hernádi László (H)             Mitsubishi Lancer              104 pont
  2. Igor Drotar (CZ)                    Skoda Fabia WRC                 60 pont
  3. Goran Sertic (HR)                Renault Clio R3                     42 pont

MP3

(Forrás: Amber PR)

Hernádi-ezüst a szlovéniai Eb-futamon

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. augusztus 30.,Szlovénia, Ilirska Bistrica

Hatalmas sikert ért el Hernádi László a hegyi gyorsasági autósok Európa-bajnoki sorozatának szlovéniai állomásán. Az Ilirska Bistricán rendezett verseny kétszer öt kilométeres szakaszán Hernádi az összetett ezüstérmet szerezte meg olyan klasszisokat megelőzve, mint a cseh válogatott versenyzői, Jaromir Mali és Peter Vojacek


A második hellyel tizenöt Eb-pontot szerzett a Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal. „Már az első felfutásban sikerült remek eredményt elérnem, így a másodikban ezt kellett tartani ahhoz, hogy meglepetést okozzak” – értékelt Hernádi, aki hozzátette: rengeteg gratulációt kapott, hogy idei második Eb-futamán a második helyre hozta be a járgányt. „Az évnyitó, rechbergi futam számunkra mindig a mumus, ami általában nem sikerül túl fényesen. Ezért és a nagy távolságok miatt nem is nevezünk a többi, Eb-sorozatbeli versenyre, de a szlovéniai eseményen ki kellett próbálni, mit tudunk. A második hely megszerzése után nem is mertem belegondolni, mi lett volna, ha a többi futamon is részt veszünk. Az Európa-bajnoki küzdelemben már nincs esélyünk, ám a Zónatrófeában igyekszem megszerezni a tizedik összetett győzelmet.”  

FIA EB ILIRSKA BISTRICA (SLO)

  1. KREIM ACHIM D MISUBISHI L. EVO VIII               5.08.40
  2. HERNÁDI LÁSZLÓ H MITSUBISHI L. EVO VIII     5..10.67
  3. MALY JAROMIR CZ SUBARU IPREZA STI            5.11.46

(Forrás: Amber PR)

Hernádi egy hét alatt kétszer állhatott a dobogóra
Megvan a Mitsubishivel versenyző magyar tizedik Zónatrófeája

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. augusztus 26., Gubbion

Két rangos, nemzetközi versenyen is a legjobbak között zárt Hernádi László. A gyorsasági hegyi autós a szlovéniai Lucinében rendezett FIA Challenge és FIA Zonatrophee viadalon a dobogó legmagasabb fokára állhatott, míg az olaszországi Gubbio-ban, az FIA HC Challenge-sorozat állomásán a harmadik helyet szerezte meg hatalmas csatában. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző tatai szlovéniai győzelmével szinte biztos, hogy Hernádi tizedik alkalommal is győz az FIA Zónatrófea sorozatban. Az Európa Kupának nevezett FIA Challenge-verseny összetettjében az R2. régióban ugyancsak az élen zárhat Hernádi, aki az R1-ben is tartja előnyét. Két futammal a vége előtt mindössze három ponttal vezet olasz riválisával szemben.

FIA Hill-Climb Challeng és K.Zona Lucine (SLO)

  1. Hernádi László H Mitsubishi Lancer EVO VIII   7.33.86
  2. Sertic Goran  HR  Renault Clio R3                       7.55.38
  3. Savic Denis  SLO  Rover M6 ZR-105                   8.10.87

FIA Hill-Climb Challeng R2
  1. Hernádi László H Mitsubishi  EVO VIII              82p
  2. Roberto Chiavaroli I Mitsubishi EVO IX              40p
  3. Sertic Goran  HR Renault Clio R3                        30p

FIA  K.Zona
  1. Hernádi László H Mitsubishi EVO VIII                           102p
  2. Drotar Igor CZ Skoda Fabia WRC                                   60p
  3. Sertic Goran  HR Renault Clio R3                                   42p

FIA Hill-Climb Challenge R1 Gubbio ITA
  1. Pioner Marurizio ITA Mitsubishi Lancer EVO VI            4.11.74
  2. Acunzo Sandro ITA Mitsubishi Lancer EVO VI                         4.18.06
  3. Hernádi László H Mitsubishi Lancer EVO VIII               4.19.02
  4. Fanari Francesco ITA Ford Focus WRC                           4.19.06

FIA Hill-Climb Challenge R1
  1. Hernádi László H Mitsubishi Lancer EVO VIII                          43p
  2. Omar Magliona ITA Osella PA 27                                                40p
  3. Bicciato Rudi ITA Mitsubishi Lancer EVO IX                35p

(Forrás: Amber PR)

Hernádi wrc-k között lett harmadik Szlovákiában

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. augusztuss 1., Banovce

Igen erős mezőnyben állhatott a dobogó harmadik fokára Hernádi László. A gyorsasági hegyi autós a szlovákiai Banovcében (Bán) rendezett FIA Zónatrófea-versenyen cseh és lengyel versenyzők mögött végzett a harmadik helyen. A mezőnyben győztes cseh Igor Drotár egy Skoda Fabia wrc-vel versenyzett, míg a második, a lengyel Duda – Hernádihoz hasonlóan Mistubishi EVO VIII-assal robogta végig a 3700 méteres szakaszt. Hernádi a tizenkét megszerzett ponttal tartja előnyét a Zónatrófeában, amit idén tizedik alkalommal nyerhet meg összetettben.
„A tréningeken csak tizenegyedik, illetve ötödik helyen zártunk, így az éles futamokon kellett behoznunk a hátrányt, és megelőzni például a szlovák Milont, aki a győzteshez hasonlóan szintén wrc-vel versenyzett” – értékelt Hernádi László, majd hozzátette: az első felfutásban sikerült a harmadik helyre fellépni, és a folytatásban megtartani a pozíciót. „Nem volt egyszerű, hiszen remek versenyzők, remek autók küzdelme volt ez a szlovákiai. A lényeg, hogy megmaradt az előny Drotárral szemben, így készülünk a tizedik diadalra.”

FIA ZONA JANKOV VRSOK – Banovce, Szlovákia – 3700 m hosszú pálya

  1. DROTÁR IGOR  CZ SKODA Fabia WRC                     3.58.553
  2. DUDA GRZEGORZ  PL MITSUBISHI L. EVO VIII              4.03.262
  3. HERNÁDI LÁSZLÓ  H  MITSUBISHI L. EVO VIII              4.09.642
  4. MILON JÁN  SK  SKODA Fabia WRC                          4.12.005

FIA Central European Zona
  1. HERNÁDI LÁSZLÓ  H MITSUBISHI L. EVO VIII.              82p
  2. DROTÁR IGOR  CZ SKODA Fabia WRC                     60p
  3. GORAN SERTIC  HR RENAULT Clio R3                    27p

(Forrás: Amber PR)

Hernádi újabb győzelme, ezúttal Cazinban

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. július 26., Cazin

A technikás pálya ismét Hernádi Lászlónak kedvezett. A tatai gyorsasági hegyi autóversenyző ismét győzni tudott a boszniai Cazinban rendezett FIA Zónatrófea-futamon, így toronymagasan vezet a sorozatban. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal száguldó Hernádi ezen a pályán inkább a technikára, mint a gyorsaságra építve tudta megismételni tavalyi győzelmét. „A négy kilométeres szakaszon szinte alig olt ötödikben a váltó, hiszen az éles kanyarok, a technikás vonalvezetés miatt többnyire második és harmadik fokozatban kellett vezetni az autót” – értékelt hazafelé jövet a tizedik Zónatrófea összetett győzelmére készülő Hernádi, aki elmondta: a változékony időjárás megint kifoghatott volna rajta, ám amit veszített az esős időn, azt behozta a kanyarokban. Hernádi végül hatalmas fölénnyel nyerte a versenyt két helyi autós előtt. „A hétvégi, szlovákiai futamon is igyekszem megszerezni az első helyet, így tovább növelni az esélyt az összetett győzelemre, ami zsinórban a tizedik lehet” – mondta a győztes. 


Eredmény:
CAZIN 2010 Bosznia-Hercegnovina - FIA Central Europa Zona

  1. Hernádi László H Mitsubishi Lancer EVO VIII            5.15.530
  2. Domazet Davor BIH Honda Civic Type R          5.37.072
  3. Brisevac Istok BIH Alfa Romeo                        6.21.200

Összetett eredmény:
FIA Central Europa Zona – a 8. forduló után
  1. Hernádi László H  Mitsubishi Lancer EVO VIII  70p
  2. Drotar Igor  SK  Skoda Fabia WRC                      40p
  3. Sertic Goran  HR  Renault Clio R3                       27p

MP3

(Forrás: Amber PR)

Hernádi ismét a dobogón az FIA Challenge-ben

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. június 20., Dobsina, Szlovákia

A tatai autóversenyző szinte centikkel maradt le a második helyről Dobsinán

Ismét esős időjárás tréfálta meg Hernádi Lászlót az FIA Challenge hegyi gyorsasági versenysorozat szlovákiai állomásán. A rendkívül hosszú, csaknem hét kilométeres dobsinai pályán a tréningeket szakadó esőben, a versenyt azonban már száraz pályán rendezték. A tatai versenyző szoros küzdelemben végzett a harmadik helyen.

A Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző Hernádi az első futamban komoly hátrányba került az élen végzett, Skoda Fabia WRC-t vezető szlovák Drotarral szemben, a Subaruval száguldó cseh Jaromír Maly előnyét azonban még behozhatta volna. „Az első felfutáshoz képest a másodikban öt másodperccel jobbat sikerült elérni, így sajnáltam, hogy az elsőben nem sikerült eltalálni a beállításokat. A dobsinai pálya sosem tartozott a kedvenceim közé, hiszen több kilométer nyílegyenes szakaszon kell versenyezni, így nem a technika, hanem a gyorsaság, a teljesítmény a legfontosabb” – értékelt Hernádi, majd hozzátette, hogy a tizenkét pontot jelentő harmadik hely fontos eredmény, hiszen idén ismét szeretné megnyerni a sorozatot.

Eredmény:
Dobsinsky 2010 FIA Hill-Climb Challenge

  1. Igor Drotár (SK)                    Skoda Fabia WRC                          5.59.940
  2. Jaromír Maly (CZ)                Subaru Impreza Sti                          6.16.482
  3. Hernádi László (H)               Mitsubishi Lancer EVO VIII 6.19.936

FIA Hill-Climb Challenge R1

  1. Hernádi László (H)   Mitsubishi EVO VIII              39 pont
  2. Dusan Neveril (CZ)              Lola B 03/50                                     32 pont
  3. Jaromír Maly (CZ)                Subaru Impreza Sti                          30 pont
MP3

(Forrás: Amber PR)

Hernádi második Pedavenában

FIA Challenge gyorsasági autós bajnokságsorozat
2010. június 13., Pedavena, Olaszország

A magyar autós biztosan vezet az FIA Challenge-ben

Négy éve versenyzett utoljára Hernádi László az olaszországi Pedavenában. A magyar gyorsasági versenyző a 2006-ban megszerzett harmadik hely után idén a Mistubishi Lancer EVO VIII-assal a dobogó második fokára állhatott, pedig a versenyen két Peugeot 206 WRC is rajtolt. A tatai gyorsasági autós bravúrjára jellemző, hogy három másodperccel legyőzte az egyik nagymenő olaszt. Hernádi futamonként öt másodpercet javított az ezen a pályán korábban még BMW-vel elért legjobb idején.

„Köztudottan Olaszország az autósport egyik nagy fellegvára Európában, és ez most is bebizonyosodott, hiszen a fantasztikusan erős mezőnyben két World Rally Car (WRC) is részt vett. Az első futamban két századdal voltam lemaradva a második helyezett mögött, így a másodikban nagyon kellett koncentrálni. Szerencsére sikerült három másodperccel javítanom, így a két Peugeot WRC közé ékelődve megszereztem a második helyet, amiért rengeteg gratulációt kaptunk.” – értékelt a fantasztikus sikert követően Hernádi. A tatai versenyző újabb sikerével tovább növelte előnyét az FIA Challenge sorozatban, amelyben immár 62 pontja van.

Eredmény:
41.VERZEGNIS Sella Chianzutan, FIA Hill-Climb Challenge, 4. forduló
2x5,640km

  1. Chiappo Fausto (IT)                Peugeot 206 WRC                              6.01.00
  2. Hernádi László (H)                  Mitsubishi Lancer EVO VIII    6.14.95
  3. Maset Cristian (IT)                  Peugeot 206 WRC                              6.17.28

Összetett állás a 4. forduló után:

  1. Hernádi László (H)      Mitshubishi EVO VIII              62 pont
  2. Nalon Merietto (I)                   LOLA T99/50                                     17 pont
  3. Rene Martinek (A)                  Honda Civic TYPE R             16 pont
MP3

(Forrás: Amber PR)

Hernádi harmadik Ustyinban

FIA Challenge, Közép-Európa Zónatrófea
2010. május 30., Ustyin, Cseh Köztársaság

Ismét a zuhogó eső okozott nehézséget Hernádi Lászlónak, aki ezúttal a harmadik helyen zárt az FIA Challenge és az FIA Zónatrófea-sorozatba tartozó gyorsasági hegyi autóversenyen a csehországi Ustyinban. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző tatai a szombati cseh bajnokin ezüstérmet szerzett, vasárnap azonban hatalmas esőben a harmadik helyen zárt a World Rally Car-okkal színesített mezőnyben.

Ez, az ustyini pálya igen technikás, és mivel kedvelt verseny, ezért nagyon erős mezőny jön össze. A győzelmet például egy WRC-vel versenyző cseh autós szerezte meg.” – emlékezett a hétvégi eseményre Hernádi. „Szombaton edzés gyanánt elfogadtuk a felkérést, és elindultunk a cseh bajnokin, amelyen a második helyet szereztük meg, így volt esély arra, hogy a vasárnapi FIA Challenge és Zóna-futamon is megcélozzuk a dobogó tetejét. Ez korábban még sosem sikerült. Amennyiben száraz maradt volna a pálya, lett volna esély, ám a vasárnapra lezúdult eső után úgy éreztük, óvatosan kell teljesíteni a pályán. Az első felfutásban összeszedett hátrány után már nem kockáztattunk, így a harmadik helyen zártunk, ami után az FIA Challenge- és a Zónatrófea-sorozatban is az első helyen állunk

Eredmény:
FIA Hill Climb Challenge 3. forduló, Ustyin, Csehország

  1. Igor Drotár (SK)                     Skoda Fabia WRC                             4.35.940
  2. Jaromír Maly (CZ)                   Subaru Impreza STi                 4.37.030
  3. Hernádi László (H)                  Mitsubishi Lancer EVO VIII    4.52.110

Összetett állás:

  1. Hernádi László (H)      Mitshubishi EVO VIII              47 pont
  2. Igor Drotár (SK)                     Skoda Fabia WRC                             20 pont
  3. Dusan Neveril (CZ)                 Lola B03/50                                        20 pont

FIA Közép-Európa Zónatrófea, a 4. forduló után:

  1. Hernádi László (H)      Mitshubishi EVO VIII              62 pont
  2. Igor Drotár (SK)                     Skoda Fabia WRC                             40 pont
  3. Goran Sertic (HR)                   Renault Clio R3                                   27 pont
MP3

(Forrás:Amber PR)


Hernádi: Győzelemmel felérő második hely Sevnicán

FIA Challenge bajnokságsorozat
2010. május 23., Sevnica, Szlovénia

Győzelemmel felérő második helyezést szerzett Hernádi László a szlovéniai Sevnicán rendezett FIA Challenge futamon a hétvégén. A tatai gyorsasági autóversenyző igen rapszodikus időben végzett a második helyen a Mitsubishi Lancer EVO 8-assal. A futam mindhárom felfutásában más-más időjárás uralkodott a 4,5 kilométer hosszú hegyi pályán, így Hernádinak és csapatának nem csak a gumiválasztás, hanem az új gumik felszerelése is fejtörést okozott. Mivel Szlovéniában EB-futamot rendeznének, a korábban jól ismert, technikás pályát 800 méter gyorsasági szakasszal meghosszabbították, ami némileg szokatlan volt Hernádi számára.

„Amíg a szombati tréningeken ömlött az eső, addig vasárnap, az első felfutásban gyönyörű, szikrázó napsütés és száraz pálya fogadott bennünket.” – emlékezett a versenyre Hernádi. „Kockáztattunk, és egy eddig alig próbált, száraz slick gumit használtunk, így másfél másodperces hátrányba kerültünk szlovén vetélytársammal szemben. A második futamra leszakadt az égi áldás, így az extrém esőgumikkal versenyezve a szlovénnel azonos időt futottunk. A harmadik etapra elállt az eső, de a hegy fölött továbbra is esőfelhők gyülekeztek. Nehéz volt eldönteni, milyen gumit válasszunk. Mivel a mi kis csapatunknál a kerékcserékre is kevesebb a lehetőség, ismét az esőgumikkal versenyeztem. Mivel ezek felmelegedtek, a hátrány tovább nőtt, így a második helyezéssel kellett beérnünk. Ha belegondolok mennyit kellett erőlködnünk egy-egy kerékcserén, azt látom, ez a második hely felér egy győzelemmel.”

Hernádi László jelenleg 35 ponttal vezeti az FIA Challenge mezőnyét. A tatai legközelebb hétvégén a csehországi Ustyinban szerepel a sorozat harmadik futamán.

PETROL Sevnica 2010
FIA HILL CLIMB CHALLENGE 3x4,5km

  1. Alojz Udovc (SLO)               Renault Clio RS 2.0             8.23.39
  2. Hernádi László (H)               Mitsubishi Lancer                 8.27.40
  3. Denis Savic (SLO)               Rover M6 ZR-105                8.56.66

Összetett állás:

  1. Hernádi László (H)   Mitsubishi Lancer                 35 pont
  2. Udovc Alojz (SLO)    Renault Clio RS 2.0             20 pont
  3. Goran Sertic (HR)    Renault Clio R3                    15 pont

Autósport – Hernádi zsinórban ötödször nyert Vodno hegyén

Ötödik alkalommal is győzelemmel tért haza a macedóniai Skopjéből Hernádi László. A kilencszeres zónabajnok tatai versenyző a Közép-Európára jellemző hatalmas felhőszakadás után egy másodperccel megjavítva egyéni pályacsúcsát fölényesen győzötta Mitsubishi Lancer EVO8-assal a főváros fölötti Vodno hegyén.
„Természetesen ezt a vidéket sem kerülte el a felhőszakadás, így csak az első tréninget lehetett megtartani Skopjéban” – emlékezett a sikeres versenyre Hernádi László. „Szombaton már annyira megtelt hordalékkal a pálya, hogy a második tréninget a rendkívüli balesetveszély miatt nem lehetett megtartani. A korábbi években sikeresen szerepeltem ezen a pályán, hiszen négyszer már győztem itt, így a tapasztalatokra, valamint a rutinra alapozva készültünk a vasárnapi futamokra. Az első felfutásban hat másodperces előnyt sikerült szerezni, míg a másodikban további kettővel megtoldottuk a fórunkat. A fölényes győzelemmel a Zónatrófeában három futam után 50 ponttal vezetem a mezőnyt.

Eredmény:
VODNO 2010 Skopje MK
FIA Hill-Climb Challenge és FIA K.Zona

  1. Hernádi László  H Mitshubishi Lancer EVO VIII  3.59.14
  2. Goran Sertic HR  Renault Clio R3                         4.11.17
  3. Milutin Milic  SRB Peugeot 206 RC          4.51.78


FIA Central European Zone 3f.

  1. Hernádi László H Mitshubishi EVO VIII          50p
  2. Sertic Goran  HR  Renault Clio R3                  27p
  1. Drotar Igor  SK Skoda Fabia WRC               20p

  (Forrás:Amber PR)

Hernádi zsinórban ötödször nyert Vodno hegyén

 

Autósport – Hernádi zsinórban ötödször nyert Vodno hegyén

Ötödik alkalommal is győzelemmel tért haza a macedóniai Skopjéből Hernádi László. A kilencszeres zónabajnok tatai versenyző a Közép-Európára jellemző hatalmas felhőszakadás után egy másodperccel megjavítva egyéni pályacsúcsát fölényesen győzötta Mitsubishi Lancer EVO8-assal a főváros fölötti Vodno hegyén.


„Természetesen ezt a vidéket sem kerülte el a felhőszakadás, így csak az első tréninget lehetett megtartani Skopjéban” – emlékezett a sikeres versenyre Hernádi László. „Szombaton már annyira megtelt hordalékkal a pálya, hogy a második tréninget a rendkívüli balesetveszély miatt nem lehetett megtartani. A korábbi években sikeresen szerepeltem ezen a pályán, hiszen négyszer már győztem itt, így a tapasztalatokra, valamint a rutinra alapozva készültünk a vasárnapi futamokra. Az első felfutásban hat másodperces előnyt sikerült szerezni, míg a másodikban további kettővel megtoldottuk a fórunkat. A fölényes győzelemmel a Zónatrófeában három futam után 50 ponttal vezetem a mezőnyt.

Eredmény:
VODNO 2010 Skopje MK
FIA Hill-Climb Challenge és FIA K.Zona

  1. Hernádi László  H Mitshubishi Lancer EVO VIII  3.59.14
  2. Goran Sertic HR  Renault Clio R3                         4.11.17
  3. Milutin Milic  SRB Peugeot 206 RC          4.51.78


FIA Central European Zone 3f.

  1. Hernádi László H Mitshubishi EVO VIII          50p
  2. Sertic Goran  HR  Renault Clio R3                  27p
  1. Drotar Igor  SK Skoda Fabia WRC               20p

  (Forrás:Amber PR)

Hernádinak rossz ómen a rechbergi pálya

Hegyi Gyorsasági Európa Bajnokság
2010. április 25., Rechberg, Ausztria

Motorhiba miatt nem indult el a magyar autós

Nincs szerencséje Hernádi Lászlónak az ausztriai Rechberg hegyi autós pályájával. A Mitsubishi EVO8-cal száguldó tatai versenyző a korábbi években nem tudott a hegyi gyorsasági Eb-futam első nyolc helyezettje közé kerülni, és ez most sem volt másképp. Amíg korábban Hernádi az év első futamán az autó beállításait próbálgatta, a hihetetlenül balszerencsés autósnak ezúttal motorproblémái miatt fel kellett adnia a versenyt. Pedig az itt elért legjobb időeredményével akár a győzelemre is volt esélye.

„Már az edzéseken éreztem, hogy valami baj van a motornál.” – emlékezett Hernádi László. „Egy kanyarban kisodródtam, majd ez a következőben még egyszer megismétlődött. Ekkor vettük észre, hogy felforrósodott hűtővíz ömlött a gumikra, és emiatt csúszott meg az autó. Mivel nem akartam „megfőzni” a motort, úgy döntöttem, feladom a versenyt, amelyen korábban sem voltam igazán sikeres. Pedig idén nem ez volt a bemelegítő futamom. Ráadásul a győztes német Kreimnél egy másodperccel jobb időm van ezen a pályán.”

Eredmény:
RECHBERGRENNEN 2010

  1. Achim Kreim (német)               Mitsubishi EVO VIII                4.49.353
  2. Christian Schweiger (osztrák)   Mitsubishi EVO VIII               4.51.566
  3. Petr Vojacek (cseh)                 Mitsubishi EVO VIII                4.54.464
(Forrás: Amber PR)

Hernádi győzelemmel rajtolt a Zónában

Közép-Európa Zónatrófea
2010. április 17-18., Rabac, Horvátország

Megnyerte az idei első Közép-Európa Zónatrófea-futamot Hernádi László. A tatai Aréna Motorsport Egyesület versenyzője a horvátországi Rabacban rendezett hegyi gyorsasági versenyen nem talált legyőzőre, pedig a két futamból álló verseny felénél még a második helyen állt. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-cal száguldó magyar autós a második felvonásban csaknem négy másodpercet javított az első szakaszon elért idején, így magabiztosan nyerte a versenyt.

„Örülök, hogy a gyengébb kezdés után sikerült magam mögé utasítanom riválisaimat, így győzelemmel nyitottuk az évet. A mostani diadal után a hétvégén az ausztriai Rechbergben megrendezésre kerülő Európa-bajnoki futamon nagyobb önbizalommal lépek a gázpedálra.” – értékelt a kilencszeres Zónatrófea-összetett győztes Hernádi László.

Eredmény:
8. Nagrada Rabac-Labin 2010

  1. Hernádi László (magyar)          Mitsubishi EVO VIII    3.50,071
  2. Sebastian Cepar (horvát)         Honda Civic Type R                3.52,518
  3. Goran Sertic (horvát)               Renault Clio R3                       4.01,709
MP3

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László átvehette a horvát bajnoki címet


A horvát tengerparton található Vodicében rendezett ünnepségen vehette át a túraautósok hegyi bajnoki címét Hernádi László. A Mitubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző magyar autós a tavalyi szezonban összegyűjtött pontok lapján megnyerte a horvát bajnokságot.
- A tuningolt autók kategóriájában és az abszolút versenyben is sikerült az élen zárni, ami nagy öröm számomra, hiszen tavaly első alkalommal versenyeztem az új Mitsubishivel – értékelt Hernádi, aki legnagyobb sikerének a buzeti Európa-bajnoki futamon szerzett elsőségét tartja. - Az újabb Zónatrófea elsőség mellett az FIA Challenge sorozatban is győztem, valamint a szlovén bajnokságot is megnyertem. Nem lepett meg, hogy az egyébként is roppant barátságos horvát szövetség felajánlotta: 2010-ben induljak horvát licenccel. Ezt már nem fogadhattam el, mert a tatai Aréna SE színeiben már kiváltottam az idei versenyengedélyeket.
A tatai Hernádi 2010-ben ismét több sorozatban szerepel. Célja, hogy a különböző nemzetek bajnokságai mellett tizedszer is felállhasson a Zónatrófea dobogójának legfelső fokára.

(Forrás: Amber PR)

VÉGEREDMÉNY,
Horvát gyorsasági hegyi autós bajnokság
A csoport
1,Hernádi László H TATAI ARÉNA
2,Goran Sertic HR SB Auto Sport
3,Denis Mocibob HR AK Zrinski

Abszolút ranglista
1,Hernádi László H TATAI ARÉNA
2,Goran Sertic HR AK Auto Sport
3,Tomislav Muhvic HR Pula-Rovinj
(Forrás: Amber PR)

Hernádi átvehette kilencedik trófeáját

A bajnokot az FIA elnöke, Jean Todt köszöntötte

A montenegrói Sveti Stefan szigetén rendezték meg az FIA idei díjkiosztó
ünnepségét. A rendezvényen kilencedik alkalommal vehette át az FIA
Közép-Európa Zónatrófea serleget Hernádi László. A tatai autóversenyző első,
Mitsubishivel eltöltött esztendejében ismét toronymagasan győzött a
rangsorban. A Lancer EVO 8-assal versenyző Hernádi a montenegrói
Masanovicsot és a horvát Serticet előzte meg a tizenkét futamból álló
sorozatban. Az összetett győzelemmel Hernádi zsinórban kilencedszer
állhatott a dobogó legmagasabb fokára. A montenegrói díjátadó gálán a
győzteseknek Jean Todt, az FIA frissen kinevezett elnöke gratulált.

(fotó: Amber PR)

"Hatalmas élmény volt, hogy Montenegróban ismét átvehettem az FIA Zónatrófea
serlegét." - értékelt Hernádi László. "Komoly rangot jelent, hogy
kilencedszer győztem a sorozatban, hiszen számos ország szövetségi vezetője
gratulált a teljesítményhez, és sokan jelezték: nagyon várnak a jövő évi
versenyeken. A legnagyobb élmény természetesen az FIA elnöki kézfogás volt:
Max Mosley utódja, Jean Todt nagyon barátságosan ismerte el az idei
teljesítményt. A montenegrói díjátadás újabb erőt és lendületet adott ahhoz,
hogy jövőre ismét elinduljunk a sorozatban. A cél most már természetesen a
tizedik trófea begyűjtése lesz."

(fotó: Amber PR)


Hernádi László idén még két hasonló ünnepségre hivatalos, hiszen 2009-ben a
horvát és a szlovén bajnoki küzdelemben is megnyerte kategóriáját.

Összetett végeredmény:
Közép-Európa Zónatrófea - hegyi bajnokság

1.    Hernádi László (magyar)     Mitsubishi Lancer Evo 8
125 pont
2.    Masanovic Vladan (montenegrói) Honda Civic Type R
82 pont
3.    Sertic Goran (horvát)        Renault Clio Sport
65 pont

(Forrás: Amber PR)

Hernádi győzött a horvátországi Eb-futamon

A szlovén bajnokságot is megnyerte a Mitsubishivel

Hernádi László hatalmas fölénnyel megnyerte az FIA hegyi gyorsasági
Európa-bajnoki futamát a horvátországi Buzetben. Az isztriai versenyen
szereplő magyar autós a Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal bravúros
teljesítményt nyújtva tizenhat másodperces előnnyel győzött a kétszer ötezer
méteres futamot követően. Mivel Hernádi csak az első és az utolsó Eb-futamon
vett részt (korábban Rechbergben a negyedik helyen végzett), az
Európa-bajnoki sorozat összetettjében nem kerülhet a dobogó közelébe, ám a
szlovén bajnoki sorozatban holtversenyben az első helyen zárt.

"Hatalmas élmény volt itt szerepelni, és győzni." - értékelt Hernádi.
"Korábban FIA Zónaversenyek sorát nyertem már itt. Az elmúlt öt évben
négyszer győztem ezen a pályán, ami számomra a legideálisabb. Nem gyors
pálya, hanem inkább technikás, kanyarokkal tűzdelt, amelyen az autó ereje
mellett a vezetési tudás dominál. Fantasztikus érzés volt a dobogó
legmagasabb fokán állni, hiszen Európa-bajnoki futamot még nem nyertem, csak
dobogón álltam korábban. A diadal után nagyon sokan gratuláltak, így Otokar
Kramsky, háromszoros Európa-bajnok cseh versenyző is. Ez a siker újabb
motivációt adott ahhoz, hogy jövőre több Eb-futamon vegyünk részt, noha a
versenyek igen távol vannak tőlünk, így szűk költségvetésünk csak a közeli
helyekre engednek el. Mivel az isztriai futam horvát és szlovén bajnoki is
volt, mindkét sorozatban bezsebeltük az aranyérmet. Összesen négy trófeát
hoztunk haza. A szlovén bajnokságban holtversenyben az első helyen zártunk,
ami igazán kiemelkedő teljesítmény."

(fotó: Amber PR)

Hernádi László október 4-én a németországi Mickhausenben zárja idei
szereplését. A tatai autós a Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal töltött első
évében megszerezte kilencedik Zónatrófea elsőségét, a német versenyen pedig
azért hajt, hogy az FIA Challenge Európa Kupa sorozatban ötödik trófeáját
gyűjtse be.

Eredmény:
28.BUZETSKI DANI 2009, Horvátország 2x5km hosszú pálya, 37 A csoportos autó

1.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi Lancer EVO VIII
5.30.903
2.    Voves, Jiri (cseh)        Subaru Impeza
5.46.303
3.    Sebastian, Cepar (horvát)    Honda Civic Type R
5.50.023


Szlovén bajnokság:

1.    Hernádi László (magyar)    Mitsubishi Lancer EVO VIII    200 pont
2.    Horvat Saso (szlovén)    Mitsubishi Lancer EVO IX    200 pont
3.    Dekleva Igor (szlovén)    Alfa Romeo 155 ST            163
pont

(Forrás: Amber PR)

Minden csepp számít

Hernádi bravúros második helye Pedavenában

Tele volt meglepetéssel Hernádi László számára az FIA Challenge gyorsasági
hegyiautós versenysorozat olaszországi futama. A Pedavenában rendezett
fordulóban kiderült, hogy a korábban megszokott nyolc kilométeres pályát a
szervezők kétezer méterrel "továbbrajzolták", így a két futam helyett csak
egyet rendeztek a szokatlanul hosszú pályán. A tréningeken Hernádi
ismerkedett a szakasszal, így némi meglepetésre csak a 10., majd a 14.
helyen végzett. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző tatait a
versenyen újabb meglepetések várták.

(fotó: Amber PR)

"Négy éve már volt itt egy halálos baleset, és most is történt egy borulás.
Egy olasz kolléga állt fejre a táv négyötödénél, épp előttem, ám ezt velem
senki sem közölte. Így meg kellett állnom, sőt vissza kellett fordulnom a
rajthelyre, ahol kiderült, nem lesz elegendő üzemanyag. A startvonalról egy
helyi motorossal lerobogtunk a közeli benzinkúthoz, ahol megtöltöttem tíz
literes kannámat, ám visszafelé a robogóból is kifogyott az üzemanyag. Jó
500 métert szaladtam fel az autómhoz, a szabályoknak megfelelően
természetesen sisakban, majd miután segítettek betölteni a benzint, útnak
indultam. A táv vége felé éreztem, hogy nem húz úgy az autó, ahogyan
kellene, de mindent beleadva a második helyre hoztam be a kocsit. Ehhez
persze kellett, hogy az események felpörgessenek. A célban derült ki, hogy
hiába tankoltam tíz litert a kannába, ideiglenes "segédeim" csak a felét
töltötték át a kocsiba, tehát minden csepp számított. Ennek fényében
különösen szenzációs siker a második hely, ami számomra az elsővel ér fel."
- emlékezett vissza a versenyre Hernádi László, aki összetettben az FIA
Challenge R2 kategóriájában tíz pont előnnyel vezet, míg az R1-ben négy pont
a hátránya az utolsó, mickhauseni futam előtt.

"Az ötödik FIA Challenge összetett győzelmemet úgy szeretném elérni, hogy
mindkét régióban győzök. Erre van esély, hiszen Németországban remélhetőleg
nem üldöz majd a balszerencse." - tette hozzá Hernádi.

Eredmény:
Pedavena 1x10,226km


1.    Pioner Marurizio (olasz)    Mitsubishi Lancer EVO VI
5.51.98
2.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi Lancer EVO VIII
6.02.89
3.    Tinella Rino (olasz)        Peugeot 106 Kit
6.05.86


FIA CHALLENGE R2 - a 7. forduló után:

1.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi Lancer EVO VIII    70
pont
2.    Rudy Bicciato (olasz)        Mitsubishi Lancer EVO IX    60
pont
3.    Zardo Denny (olasz)        Ferrari 430
55 pont

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László kilencedszer is bajnok!

Az Ausztriában szerzett második helyezéssel kilencedik Közép-Európa
Zónatrófea elsőségét szerezte meg Hernádi László a hétvégén. A tatai
gyorsasági autós a tizenegyedik futamon az osztrák Wiedenhofer mögött zárt a
második helyen. Az így megszerzett tizenöt pont elég volt ahhoz, hogy
Hernádi behozhatatlan előnnyel kilencedik bajnoki címét ünnepelje.

(fotó: Amber PR)

"A Klagenfurt melletti pályán csak arra kellett ügyelnem, hogy versenyben
maradjak és lehetőleg a dobogón végezzek. Ez sikerült, így kilencedszer is
megnyertem a Zónatrófea sorozatot. A hátralévő két versenyre el sem kell
utaznunk, így az FIA Challenge sorozatra koncentrálhatok, ahol a negyedik
elsőség megszerzése a cél. Örömteli, hogy a szlovén bajnokságba számító
futamot megnyertem St. Urbanban" - értékelt Hernádi.

(fotó: Amber PR)

Eredmény:
FIA Közép-Európa Zónatrófea, 11. futam, St.Urban, Ausztria

1.    Wiedenhofer Stefan (osztrák)        Mitsubishi Lancer EVO6
3.36.013
2.    Hernádi László (magyar)            Mitsubishi Lancer EVO8
3.43.817
3.    Pabst Mario (osztrák)            Subaru Impreza GT
3.54.31

FIA Közép-Európa Zónatrófea, összetett verseny:

1. Hernádi László (Magyar)            Mitsubishi Lancer EVO8
125 pont
2. Sertic Goran (horvát)            Renault Clio Sport
65 pont
3. Masanovic Vladan (macedón)            Honda Civic Type R
62 pont

Szlovén bajnoki futam:

1. Hernádi László (magyar)            Mitsubishi Lancer EVO8
3.43.817
2. Dekleva Igor (szlovén)            Alfa Romeo 155 ST
3.46.394
2. Zorman Slavko (szlovén)            Renault Clio Willams
3.48.310

(Forrás: Amber PR)

Hernádi gőzhengerként menetel

Boszniában és Csehországban is győzött

Nem pihent Hernádi László az elmúlt hetekben és előbb Boszniában, majd rá
egy hétre Csehországban is felállhatott a dobogó legfelső fokára két külön
gyorsasági autós versenysorozatban. A tatai autós július utolsó hétvégéjén a
boszniai Cazin hegyei között a FIA Közép-Európa Zónatrófea sorozatának
hetedik futamán győzedelmeskedett, így jó úton halad bajnoki címvédése felé.

(fotó: Amber PR)

Hernádi egyre inkább szokja új autóját, a Mitsubishi Lancer EVO VIII-ast,
erre az is bizonyíték, hogy Boszniában a nyolcszoros zóna-győztes idén
tizennyolc másodpercet vert a montenegrói Masanovicra. "Szinte hihetetlen
tempót mentem a Mitsu-val, hiszen a két futam alapján, összetettben fél
percet vertem tavalyi, még a BMW-vel elért eredményemre. Egy éve én kaptam
tizenöt másodpercet a montenegróitól, míg most tizennyolccal sikerült
visszavágnom. Az autó olyan jól ment, hogy a kategóriagyőzelem mellett az
abszolútban ötvenkilenc autó között a második legjobb időt futottam. Ez
több, mint biztató" - értékelt Hernádi László, aki ez után a kiemelkedő
eredmény után szinte biztos befutó a bajnokság végén, amelyben negyvenhárom
pont előnnyel vezet.

A sikert meglovagolva vágott neki a magyar autós az elmúlt hétvégén a FIA
Challenge bajnokságsorozat soron következő futamának. A helyszín a
csehországi Valssky 3,5 kilométeres rendkívül gyors pályája, ahol ismét az
élen végzett. Hernádi László elmondta, természetesen örül az újabb első
helynek, már csak azért is, mert egy olaszországi futamot kihagyott, így egy
nyolcpontos lépéshátrányt kell lefaragnia a következő versenyeken. Most
hétvégén egyik kedvenc pályáján, a szlovéniai Lucine-n versenyez. A Régió
2-be tartozó igen technikás pályán a korábbi években mindig sikerült első
helyen célba érnie, így a tatai versenyző bizakodva tekint a hétvégi szlovén
túra elé. Hernádi László a FIA Challenge sorozatban a közeljövőben még egy
olaszországi és egy németországi versenyen indul.

(fotó: Amber PR)

FIA Közép-Európa Zónatrófea-sorozat, Cazin
Bosznia-Hercegovina, 4100 méter hosszú pálya, 2 futam

1.    HERNÁDI LÁSZLÓ (magyar)            Mitsubishi Lancer EVO VIII
5.11.306
2.    VLADAN MASANOVIC (montenegrói)    Honda Type R
5.29.823
3.    DENIS MOCIBOB (horvát)            Peugeot 306
5.45.034


FIA Közép-Európa Zónatrófea-sorozat, összetett állás a 7. forduló után
1.    HERNÁDI LÁSZLÓ (magyar)            Mitsubishi Lancer EVO VIII
98 pont
2.    SERTIC GORAN (horvát)            Renault Clio R3
55 pont
3.    VLADAN MASANOVIC (montenegrói)    Honda Type R             50
pont


FIA Challenge R1 sorozat, Valssky

1.    Hernádi László (magyar)    Mitsubishi Lancer EVO VIII
3.26.25
2.    Samek Martin (cseh)    Ford Focus Kit Car
3.37.93
3.    Schwan Roman (cseh)    Renault Clio
3.49.68

FIA Challenge R1 összetett állás:

1.    Krajci Jaroslav (szlovák)    Lola B 02/50            70
pont
2.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi Lancer EVO VIII    62
pont
3.    Benes Milos (cseh)        Ralt RT23
45 pont

(Forrás: Amber PR)

Újabb Hernádi-siker, ezúttal Cabarban

Az utóbbi hetekben remek eredményeket ér el Hernádi László. A tatai
gyorsasági autóversenyző sorra nyeri a volt jugoszláv tagállamokban
rendezett hegyi versenyeket, így jelenleg mindhárom FIA-sorozatban - a Zóna
Trófeában, és a Challenge két régiójában is - vezeti az összetett tabellát.
A Mitsubishi Lancer EVO8-assal robogó Hernádi a napokban a horvátországi
Cabar hegyei között verte el a nyomában loholó mezőnyt. "Kellemes pálya
számomra a Cabar környéki, hiszen az elmúlt öt évben negyedszer sikerült
győznöm itt." - emlékezett a sikerre a nyolcszoros Zóna Trófea-győztes. "Ez
az öt kilométer hosszú hegyi pálya annyira kanyargós, hogy szinte nincs is
rajta egyenes szakasz. Én pedig kedvelem a technikás pályákat, hiszen itt
nem csak a lóerők, hanem a valódi rutin is számít."

(fotó: Amber PR)

Hernádi fölényes diadalt aratott a két futamból álló FIA
Challenge-versenyen. A dobogón két horvát követte őt. Érdekesség, hogy a
negyedik helyen az a Sertic végzett, aki korábban egyszer már legyőzte a
magyar autóst, és pillanatnyilag a Közép-Európa Zóna-összetettben a második
helyen követi a bajnokot. Hernádi számára különösen fontos volt a Cabarban
elért siker, mert a tatai az FIA Challenge (Európa Kupa) sorozat mindkét
régiójában átvette a vezetést, és természetesen úton van a Zóna Trófea
kilencedik bajnoki címe felé.

(fotó: Amber PR)

Eredmény:
CABAR 2009 FIA HILL CLIMB CHALLENGE - R1

1. HERNÁDI LÁSZLÓ (H)        Mitsubishi Lancer EVO VIII
6.41.034
2. SEBASTIJAN CEPAR (HR)    Honda Civic Type R
6.50.368
3. NIKOLA DOBRILA (HR)        Honda Civic
6.58.572

Összetett állások:
FIA HILL CLIMB CHALLENGE - R1 - 6. forduló után

1. HERNÁDI LÁSZLÓ (H)        Mitsubishi Lancer EVO VIII     52 pont
2. JAROSLAV KRAJCI (SK)        Lola F3000                 50
pont
3. RUDY BICCIATO (I)        Mitsubishi Lancer EVO IX     40 pont

FIA HILL CLIMB CHALLENGE - R2 - 4. forduló után

1. HERNÁDI LÁSZLÓ (H)        Mitsubishi Lancer EVO VIII     40 pont
2. RUDY BICCIATO (I)        Mitsubishi Lancer EVO IX     20 pont
2. SIMONE FAGGIOLI (I)        Ossella FA 30 Zytek         20 pont

FIA CENTRAL EUROPEAN ZONE HILL CLIMB

1. HERNÁDI LÁSZLÓ (H)        Mitsubishi Lancer EVO VIII     78 pont
2. SERTIC GORAN (HR)        Renault Clio Sport R3         45 pont
3. MASANOVIC VLADAN (MN)    Honda Civic Type R         15 pont

(Forrás: Amber PR)

Újabb győzelmével biztosan vezet Hernádi

A macedóniai sikert követően nem tért haza, hanem útközben megállt
Szerbiában Hernádi László. A tatai gyorsasági autóversenyző újabb versenyre
és újabb győzelemre készült déli szomszédainknál. Sikerült, hiszen a
szerbiai Bor közeli hegyekben lezajlott futamot Hernádi megnyerte a
Mitsubishi Lancer EVO8-assal. "Nagy riválisomat, a horvát Goran Sertic-et
vertem ismét ezen a futamon, így a Zónában és az FIA Challenge-ben is az
élen állok. Nem volt könnyű verseny a szerbiai, hiszen a balkáni pályákhoz
hasonlóan itt is nagyon poros, piszkos, olajfoltokkal tarkított aszfalton
zajlott a küzdelem. Ennek ellenére viszonylag magabiztos sikert arattunk az
EVO8-cal." - értékelt Hernádi László.

(fotó: Amber PR)

Hernádi a negyvenhat kanyarral nehezített, öt kilométer hosszú pályán az
abszolútban is remekelt, hiszen mindössze egyetlen formaautó volt gyorsabb
nála. A tatai autós szerbiai sikerével növelte előnyét az FIA Közép-Európa
Zónatrófeájáért folyó versenyben és a Challenge-sorozatban is.


Eredmény:
FIA Zónatrófea és Challenge futam
GAGA Zagubica, Bor, Szerbia
5060 m hosszú pálya, A csoport:

1. Hernádi László (magyar)    Mitsubishi Lancer EVO8        5.41,2
2. Sertic, Goran (horvát)    Renault Mégane             5.54,3
3. Milic, Miltin (szerb)    Opel
6.22,3

FIA Zónatrófea, összetett:

1. Hernádi (magyar)         78 pont
2. Sertic (horvát)        45 pont
3. Masanovic (montenegrói)    15 pont

FIA Challenge összetett:

1. Hernádi (magyar)    40 pont
2. Bicciato (olasz)    20 pont
3. Faggioli (olasz)    20 pont


(Forrás: Amber PR)

Hernádi ustyini harmadik helyével már vezet a Zónában

Harmadik helyezést szerzett az egyik legrangosabb európai gyorsasági hegyi
versenyen. A csehországi Usti nad Orlici-ban (Ustyin) rendezett futamon a
cseh, a szlovák és a horvát élvonal is képviseltette magát. Hernádi az új
Mitsubishi EVO8-cal előbb óvatosan, majd már bátrabban versenyzett a két
napos esőben. A magyar hegyi autóst két cseh előzte meg, így a tatai
versenyző a dobogó harmadik fokára állhatott. Az eredménnyel Hernádi László
átvette a vezetést a Közép-Európai Zónatrófea küzdelmeiben, míg az FIA
Challenge (Európa Kupa) sorozatban feljött a negyedik helyre.

(fotó: Amber PR)

"Végig szakadó esőben folyt az ustyini verseny. A tréningeken sikerült
kiismerni az eső áztatta, rendkívül nehéz pályát, amelyen a második
versenyfutamban már csak fél másodpercet kaptam a csehek klasszisától,
Jaromir Maly-tól. A záró felfutásban a végső győztes, nyolc éve összkerekes
autóval versenyző Vaclav Janiktól is alig két másodperccel maradtam el. A
harmadik hely jó eredmény, hiszen az ezzel járó tizenkét ponttal átvettem a
vezetést a Zónatrófeában, így úton vagyok a kilencedik győzelem felé." -
értékelte sikeresnek mondható szereplését Hernádi László.


Eredmény:
Közép-Európa Zónatrófea és FIA Challenge futam,
Usti nad Orlici, Csehország, 3600 méter hosszú pálya, 2 felfutás, A csoport

1.    Janik, Vaclav (cseh)        Mitsubishi EVO8    4.41,94
2.    Maly, Jaromir (cseh)        Subaru        4.44,60
3.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi EVO8    4.48,82

FIA Zónatrófea összetett, a 3. forduló után:

1.    Hernádi László (magyar)         38 pont
2.    Sertic, Goran (horvát)            30 pont
3.    Masanovics, Vladan (makedón)        15 pont

(Forrás: Amber PR)


Hernádi László győzött Sevnicán
Egyre gyorsabb az új Mitsubishi EVO8

Két év után ismét győzött az FIA Challenge-sorozat szlovéniai Sevnicán
rendezett versenyén. Hernádi László. A gyorsasági hegyiautós versenyző a
tavalyi kihagyást követően tért vissza egyik kedvelt helyszínére, ahol
korábban már sikerült győznie a BMW M3-mal. Idén az új Mitsubishi EVO8-assal
indult a három futamból álló versenyen, amelyen kellemes meglepetést okozott
az ördögfekete járgány. Az eredmény bizonyítja, hogy Hernádi és a Mitsu
egyre jobban "összeszokik".

"Élmény volt a versenyzés, hiszen egy másodperccel sikerült megjavítani
korábbi, két perc tizenhárom másodperces egyéni pályarekordomat." - értékelt
Hernádi. "Három felfutásban kellett helyt állni, és mindháromban jól
robogott az autó az egyébként igen technikás, kanyarokkal teli, komoly
vezetési tudást és figyelmet igénylő pályán. Ennek is köszönhető, hogy az
átlagosnál is nagyobb különbséggel vertem ellenfeleimet. A macedóniai
Szkopjéban elért győzelem utáni újabb siker további lendületet adhat ahhoz,
hogy megvédjem címemet a Challenge-sorozatban." - tette hozzá.

A tatai gyorsasági autós a hétvégén a cseh Usti nad Orliciben szerepel a
sorozat következő futamán.

Eredmény:
FIA Challenge-sorozat, 2. futam: Sevnica, Szlovénia
3,7 km hosszú pálya, 3 futam, A csoport:

1.    Hernádi László (magyar)     Mitsubishi EVO8
6:44,27
2.    Udovc, Alojz (szlovén)        Renault Clio        6:52,23
3.    Savic, Denis (szlovén)         Rover M6
7:11,52

(Forrás: Amber PR)


Hernádi legyőzhetetlen Skopjéban

A tatai autós ötödször nyert a macedón fővárosban

Vízválasztó volt a hétvégén, Skopjéban rendezett autós gyorsasági verseny
Hernádi László számára. A tatai autós korábban négy alkalommal is győzött a
macedón fővárosban rendezett viadalon, ám míg az elmúlt években BMW-vel
versenyzett, idén Mitsubishi EVO8-cal száguld a nyolcszoros zónabajnok. Az
ausztriai Rechbergben már villantott valamit az új Hernádi-járgány, amely a
Skopje melletti Vodno hegyén sem hagyta cserben a versenyzőt. Hernádi László
magabiztosan nyerte meg a futamot, melyen korábbi pályacsúcsát is
megközelítette.

"Tavaly a BMW-vel két perc három másodperces futamokat produkáltam itt, a
Skopje melletti Vodnoban, míg most az első felfutásban teljesített hasonló
időt két másodperccel faragni tudtam a másodikban" - emlékezett sikerére
Hernádi. "Voltam már két percen belül is, de hozzá kell tenni, hogy az évek
alatt lényegesen rosszabb lett az út minősége. Külön öröm, hogy ötödször is
győzni tudtam ezen a versenyen, és a Mitsu "bebizonyította", hogy
számíthatok rá. Lesz olyan jó járgány, mint korábban a BMW volt. A sikerrel
az FIA Zónatrófea küzdelemben átvettem a vezetést, míg az FIA Challenge-ben
is elindultam az újabb címvédés felé. A jövő hétvégén a szlovéniai Sevnicán
versenyzem, ott korábban kétszer győztem. Remélhetőleg újabb jele lesz
annak, hogy egyre jobban megszokom az új autót."

Eredmény:
FIA Challenge és Zónabajnoki futam, Vodno-Skopje, Macedónia
3500 méter hosszú pálya, 2 felfutás

1.    Hernádi László (magyar)            Mitsubishi EVO8
4:03,92
2.    Masanovic, Vladan (montenegrói)    Honda
4:08,31
3.    Sertic, Goran (horvát)            Renault
4:22,39

(Forrás: Amber PR)


Hernádi László negyedik a rechbergi Eb-futamon

A tatai autós egyre jobban érzi az új gépet

Hernádi László a nagyszerű negyedik helyezést érte el a gyorsasági autósok
hétvégi Európa-bajnoki idénynyitó hegyi versenyén az ausztriai Rechbergben
és ezzel tíz Eb-pontot szerzett. A tatai autós két okból is tarthatott az
idei első Eb-futamtól. Egyrészt a rechbergi hegyek között korábban a hatodik
helyezés volt a legelőkelőbb számára, másrészt pedig a nyolcszoros
Zónabajnok még nem szokta meg igazán az új autóját, a Mitsubishi Lancer
EVO8-at. Ennek ellenére Hernádi jól szerepelt az öt kilométer hosszú pályán:
a második felfutáson 2 perc 28 másodperces idejével megjavította korábban a
BMW-vel futott pályacsúcsát. De mivel az első futamban három másodperccel
rosszabb időt futott, hajszállal lemaradt a dobogóról.

"Az első futamban óvatosabban haladva szinte csak ismerkedtem a
Mitsubishivel, a másodikban aztán bátran a gázra léphettem" - mondta el a
versenyző. "Igazán biztató, hogy ezen az Eb-futamon sikerült megdönteni
saját egyéni csúcsomat. Eddigi legjobb eredményemet produkáltam Rechbergben,
hiszen ez a pálya valódi mumusom volt korábban. A végén némileg sajnáltam
azt a három másodpercet, amivel akár dobogóra is állhattam volna. Hozzá kell
tennem, néhány éve a 2:28-as felfutással versenyt lehetett itt nyerni.
Ennyit fejlődött a technika. Az ausztriai szerepléssel tíz Európa-bajnoki
pontot szereztem, és ez újabb lendületet ad a folytatásra" - értékelt
Hernádi.

Gyorsasági hegyi Eb-futam, Rechberg, Ausztria
A kategória

1.    Janik, Vaclav (cseh)            Mitsubishi Lancer EVO8
4.47.779
2.    Schweiger, Christian (osztrák)    VW Golf IV Kitcar
4.54.576
3.    Kreim, Achim (német)            Mitsubishi Lancer EVO8
4.58.504
4.    Hernádi László (magyar)            Mitsubishi Lancer EVO8
5.00.557

(Forrás: Amber PR)


Hernádi bronzzal melegített

Hernádi László a harmadik helyen végzett az ausztriai Teesdorfban rendezett
FIA Közép-Európa Zónabajnoki szlalom versenyen. A téli szünetben autót
váltott, immár Mitsubishi Lancer EVO VIII-assal versenyző tatai autós
tesztelésnek szánta az osztrák futamot, amelyen kis technikai problémával
kellett szembenéznie. "Apró problémák mutatkoztak az autón, ezért
óvatosabban kellett venni az akadályt. Talán ez is lehetett az oka, hogy
némileg mérsékeltebben autóztam" - indokolt Hernádi László. "Éreztem, hogy a
hajtásnál valami nincs rendben, és később meg is találtuk a problémák
gyökerét. A hét végén a horvátországi Rabacban megkezdődik a hegyi
zónabajnokság, ezért a héten igyekszünk kijavítani a hibát az autón."

(fotó: Amber PR)

Hernádi tavaly az élen zárt a szlalom bajnokság összetett versenyében,
amelyben idén tizenkét ponttal rajtolt. A tatai autós korábban nyolcszor
nyerte meg a hétvégén kezdődő hegyi sorozatot, amelyben a BMW-vel eltöltött
évek után idén először Mitsubishivel versenyez.

Eredmény:
FIA Zóna szlalomverseny, Teesdorf, Ausztria:

1.    Fries, Alfred (osztrák)        Mitsubishi EVO IX
2.58,09
2.    Fischer, Alfred (osztrák)    VW Golf Kitcar        2.58,16
3.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi EVO VIII    3.03,92

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László lecserélte járgányát

BMW-ről Mitsubishire váltott

Mitsubishire cserélte a BMW-t Hernádi László. A nyolcszoros Közép-Európa
Zónatrófea-győztes gyorsasági autóversenyző nyolc év után ül át új autóba. A
BMW homologizációja lejárt azokban a küzdelemsorozatokban, melyekben Hernádi
évek alatt sikert sikerre halmozott, ezért váltani kellett a tatai autósnak.
A Mitsubishi Lancer EVO VIII-at 2000 köbcentis turbófeltöltős motor hajtja,
így ereje azonos a BMW M3-assal, amellyel Hernádi négyszer állhatott az FIA
Challenge-sorozat dobogójának tetejére. Hernádi az új géppel idén is több
sorozatban megméreti magát. A hátsókerekes BMW után némileg szokatlan
számára az összkerék meghajtású japán járgány, ám a versenyző úgy véli, a
"Mitsu"-val a korábbiakhoz hasonló sikereket érhet el.

(fotó: Amber PR)

"Tavaly már a szezon közben barátkoztunk a gondolattal, hogy a németet egy
japán autóra cseréljük, és a Mitsubishi Lancer EVO VIII tűnt a legjobb
választásnak" - indokolta a cserét Hernádi László. "Az autó persze nem új,
hiszen egy 2003-as utcai autóból építettük át a téli hónapokban. A 2000
köbcentis motor a turbó rendszer miatt a versenysorozatban 3400-as
besorolást kap majd, így tehát ugyanabban a kategóriában versenyezhetek,
ahol korábban. Az összkerék meghajtás segíthet abban, hogy a koszosabb,
rosszabb minőségű aszfalton is jól tudjak rajtolni. Vetélytársaim közül a
cseh Vaclav Janik már tavaly váltott BMW-ről Mitsura, így tehát neki előnye
lehet ebben az évben. Természetesen mi is próbálgatjuk a gépet, és
elégedettek vagyunk vele. A turbómotor miatt van annyi, körülbelül 400 lóerő
benne, mint a korábbi "Bömös"-ben, sőt a nyomatéka is erősebb. A Lancer
másképp fordul a kanyarban, más futómű beállítást igényel, igazán komoly
feladatot az esős pályára való beállítás jelenthet majd. Április 19-én, az
isztriai Rabac hepehupás, buszok és kamionok kijárta pályáján sem lesz
könnyű versenyezni, de ez az izgalmas az autósportban."

Black magic

"Sokat gondolkodtunk, milyen színű legyen a járgány fényezése, és
szurkolóink javaslatai, valamint a saját hagyománytiszteletünk alapján a
feketénél maradtunk. Az új autó tehát kívülről ugyanolyan lesz, mint a régi.
Remélhetőleg a sikerek is hasonlítanak majd: az FIA hegyi Zónatrófeában a
kilencedik, a Challenge sorozatban az ötödik bajnoki cím megszerzésére
törekszem." - szögezte le magabiztosan a tatai autóversenyző.

Hernádi László a napokban a Dabashoz közeli Kakucsringen teszteli az új
autót, amellyel a húsvéti víkenden már versenyez is: az ausztriai
Teesdorfban címvédőként áll rajthoz a Közép-Európabajnoki szlalom sorozat
első állomásán.

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László második Szlovéniában

Két bajnokságsorozatban is az élen

Kis balszerencsével a második helyen zárt Hernádi László a szlovéniai
Lucinében rendezett FIA Hill Climb Challenge-versenyen. A gyorsasági hegyi
autós korábban több ízben győzött ezen a technikás pályán, ám a hétvégi
eseményen egy külső körülmény kifogott rajta.

(fotó: Amber PR)

"A szokásokkal ellentétben már az edzésen a legjobb időt sikerült futni a
Mitsubishivel, ám az első felfutásban érthetetlenül hét másodperces
hátrányba kerültem osztrák vetélytársammal szemben." - emlékezett a
történtekre Hernádi. "Éreztem, hogy egy kanyarban lelassul az autó, a
kerekek nem forognak úgy, ahogyan kellett volna. Ezért inkább óvatosan
vezettem, hogy felérjek a célba. A második futam előtt sokáig gondolkodtam,
mi lehetett a probléma, és hamarosan kiderült, hogy egy olajfoltra futottam
rá. A versenybírók ezt az első felfutásban nem vették észre, a továbbiakban
azonban már kiküszöbölték a hibát. A folytatásban már nekem is jól ment, a
hét másodperces kiesést azonban nem tudtam lefaragni, így a második helyen
zártam. Ezzel az Európa Kupában és a Zónában is megőriztem első helyemet."

Hernádi a továbbiakban egy olaszországi és egy német versenyen biztosíthatja
be újabb FIA Challenge összetett elsőségét.

Eredmény:
FIA Hill Climb Challenge R2 Lucine, Szlovénia, 3x4000 méter hosszú pálya
6. forduló

1.    Schweiger Cristian (osztrák)    VW Golf IV Kit Car
7.21.76
2.    Hernádi László (magyar)        Mitsubishi Lancer EVO VIII
7.28.78
3.    Padurean Mircea (román)        Mitsubishi Lancer EVO VI
7.32.96


FIA Hill Climb Challenge R2 összetett - a 6. forduló után

1.    Hernádi László (magyar)    Mitsubishi Lancer EVO VIII    55 pont
2.    Rudy Bicciato (olasz)    Mitsubishi Lancer EVO IX    40 pont
3.    Simone Faggioli (olasz)    Osella FA30                40
pont

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László átvette elismeréseit

Három rangos szériában is győzött a tatai autóversenyző

A Közép-Európa Zónatrófea hegyi bajnokságát nyolcadik, a
pályaverseny-sorozatot harmadik, az FIA Challenge Európa Kupát negyedik
alkalommal nyerte meg ebben az esztendőben Hernádi László. A tatai
gyorsasági autóversenyző a közelmúltban a macedóniai Skopjéban, az FIA
évzáró gáláján vette át az elismeréseket. A nyolcadik éve győztes Hernádinak
ezúttal is gratulált Max Mosley, az FIA elnöke, aki régóta sokra tartja
Hernádi László teljesítményét. A BMW-vel versenyző sportoló karrierjében
véget ér egy sikeres korszak, ugyanis a német járgányt Hernádi a jövőben
várhatóan japánra cseréli.

"Idén minden eddiginél sikeresebb szezont zártunk, hiszen három rangos
szériában állhattam a dobogó tetejére a Skopjéban rendezett FIA Gálán" -
értékelt Hernádi László. "Az év azért is mondható rendkívül sikeresnek, mert
nehezebb futamok voltak, erősebb mezőnyökkel, és talán idén sikerült a
legtöbb futamgyőzelmet aratnom. Éppen ezért is töltött el büszkeség, amikor
Skopjéban egy rendkívül szépen rendezett gálán háromszor is a dobogó
legfelső fokára szólítottak. Ugyan az elismeréseket ezen a gálán nem az FIA
vezetői adták át, természetesen ők is ott ültek a teremben. Jól esett,
amikor Max Mosley, az FIA elnöke gratulált az újabb címekhez. Ez újabb
lendületet adhat a következő évek munkájához."

Hernádi László idén utoljára versenyzett a BMW M3 típusú autóval. A 3000
köbcentis járgány homologizációja 2009-től nem lesz érvényben, ezért a
következő évadra új autót keres a sikeres pilóta.

"Sajnos a kifogástalanul működő BMW-t a márka homologizációjának hiánya
miatt a következő szezonban már nem használhatom ezekben a sorozatokban,
ezért idén meghatottan elbúcsúzunk tőle. Ahhoz, hogy a következő években is
hasonló sikereket érhessek el, hasonlóan komoly járgányt keresünk, hiszen
egy kis, kétezer köbcentis géppel nem vehetem fel a versenyt a nagyokkal. A
WRC-k magas áraik miatt nem jöhetnek szóba, ezért elsősorban egy a BMW-hez
hasonló, 3000 köbcentis motorral rendelkező japán autóval, Subaruval, vagy
Mitsubishivel tervezem a jövőt."


Emlékeztető eredmények:

Összetett végeredmény:
Közép-Európa Zónatrófea - hegyi bajnokság

1.    Hernádi László (magyar)            71 pont
2.    Masanovic, Vladan (montenegrói)     57 pont
3.    Theimer, Jiri (cseh)            24 pont

Közép-Európa Zónatrófea - körpályás bajnokság

1.    Hernádi László (magyar)        100 pont
2.    Nyitrai Béla (magyar)        73 pont
3.    Zuber, Ivan (montenegrói)     35 pont

FIA Challenge - Európa Kupa

1.    Hernádi László (magyar)     80 pont
2.    Vardanega, Lino (olasz)     60 pont
3.    Bicciato, Rudi (olasz)         60 pont

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László győzött a körpályán is

Az FIA Challenge és a Közép-Európa Zónatrófea hegyi versenysorozatának idei,
újbóli megnyerése után Hernádi László a Nemzetközi Autósport Szövetség
körpályás szériájában is diadalmaskodott. A tatai gyorsasági autós száz
pontot gyűjtött az FIA Közép-Európa Zónaverseny Circuit-sorozatában, így egy
év kihagyást követően ismét az első helyen zárt. Ehhez az kellett, hogy
Hernádi megnyerje a hétvégi, Skopjében rendezett futamot, amelyen az időmérő
után az ötödik rajtkockából indult. Miután idén a körpályás sorozat tíz
versenyén győzött, száz pontot gyűjtött.

"Az időmérőn óvatosan kellett versenyeznem, hiszen szoros volt az összetett
véghajrája, így nem engedhettem meg egy kiesést a furcsa, városi pályán." -
értékelt a skopjei verseny után Hernádi László. "Az utcai pályán lezajlott
futamon rögtön az első kanyarban javítottam egy helyet, majd az előttem
haladó versenyző bukása miatt újraindították a versenyt. Ekkor már a
harmadik helyről startolva jól sikerült elkapnom a fonalat, így hamar
átvettem a vezetést, amit a végéig meg tudtam tartani. Számomra hatalmas
öröm, hogy győzelemmel búcsúztathattam el a jó öreg BMW-t. Ráadásul az FIA
Challenge-sorozat és a hegyi zóna összetett után a körpályás bajnokságban is
a dobogó legfelső fokára állhatok a novemberi, skopjei évzáró gálán."


Eredmény:
FIA CEZ Circuit, Skopje, Macedónia
1,8 km hosszú pálya, 25 kör, 16 induló

1.    Hernádi László (magyar)             BMW M3
2.    Bogdanovics, Ljubomir (montenegrói)        Peugeot
3.    Grgurevics, Vasko (montenegrói)        Peugeot

Összetett verseny:

1.    Hernádi László (magyar)        100 pont
2.    Nyitrai Béla (magyar)        73 pont
3.    Zuber, Ivan (montenegrói)     35 pont

(Forrás: Amber PR)


Hernádi két sorozatban is az élen áll

Két sorozatban egy-egy bronzérmet szerzett Hernádi László. A több szériában
versenyző gyorsasági autósnak igen sűrűre sikerült a hétvégéje, hiszen két
helyszínen is rajthoz helyt kellett állnia. A hétszeres Zónatrófea győztes
az ausztriai Teesdorfban rendezett szlalom bajnokságban, valamint a
szlovéniai hegyek között lezajlott FIA Közép-Európa Zónatrófea futamon is
rálépett a BMW M3 gázpedáljára. Az ausztriai harmadik helyezéssel és a
szlovén nagydíjon szerzett dobogós hellyel Hernádi mindkét versenysorozat
összetett versenyében vezeti a ranglistát. Köszönhető ez annak is, hogy a
Zónatrófeában eddig első helyen álló montenegrói Masanovicsot (9. hely)
Hernádi ezúttal jócskán megelőzte Lucinében.


Eredmény:
FIA Közép-Európa szlalom bajnokság, 7.forduló, Teesdorf, Ausztria

1. Zimak, Martin (cseh)         Citroen    3:51,18
2. Schulz, Franz (osztrák)        Peugeot    3:52,30
3. Hernádi László (magyar)        BMW M3    3:53,27

Összetett verseny:

1. Hernádi    43 pont
2. Zimak    40 pont
3. Schulz    13 pont

FIA Közép-Európa Zónatrófea, 8. forduló, Lucine, Szlovénia

Grudnik, Matej (szlovén)         Renault        7:35,42
Turk, Rok (szlovén)             Peugeot        7:44,65
Hernádi László (magyar)            BMW M3        7:50,95

Összetett verseny:

Hernádi (magyar)            61 pont
Masanovics (montenegrói)    57 pont
Dojcsinovics (bosnyák)        23 pont


(Forrás: Amber PR)

Hernádi idén verhetetlen

A magyar gyorsasági autós ezúttal a horvát Cabarban győzött

Negyedik futamát is megnyerte az FIA Challenge-sorozatban induló Hernádi
László. A tatai gyorsasági autóversenyző idén ismét szeretné megvédeni
Európa Kupa-címét, ezért csaknem valamennyi FIA Challenge versenyen részt
vesz a BMW M3-mal. A hétvégén a horvátországi Cabarban szerepelt, ahol az
első felfutást követően csak a harmadik helyen állt, ám a második szakaszt
fölényesen megnyerve ismét átvehette a futamgyőztesnek járó trófeát.

"Cabarban korábban már négyszer sikerült győzni, ám most nem volt könnyű
dolgunk, hiszen a horvát hegyek közé már szombaton elért a viharos, esős
idő" - összegzett Hernádi László.

"Nehéz volt eldönteni, hogy az esős pályán használatos gumit válasszam,
avagy a szárazon jól futó slick gumikkal versenyezzek. Habár az első
felfutásban a slickkel hátrányban zártam, ennél maradtam, és jól döntöttem.
A második öt kilométeren ugyanis sikerült lefaragni a hátrányt, sőt
viszonylag nagy előnnyel vertem ellenfeleimet. Komolyabb veszélyt Ivan
Cerneha jelentett volna, hiszen őt végeredményben nem egészen egy
másodperccel győztem le, ám a horvát hondást a verseny végén kizárták. Az
ötödik forduló után négy győzelemmel toronymagasan vezetem az összetett
versenyt."

Hernádi László idén szinte valamennyi versenyén győzni tudott, így az FIA
Közép-Európa Zónatrófea hegyiverseny-sorozatában és a pályabajnokságban is
vezet.

Eredmény:
FIA Challenge futam, Cabar, Horvátország
5000 méter hosszú pálya, 2 felfutás:

1.    Hernádi László (magyar)        BMW M3        6.46,885
2.    Mocibob, Denis (horvát)        Peugeot        6.50,886
3.    Dobrila, Nikola (horvát)    Honda            6.58,484

Összetett verseny:

1.    Hernádi             80 pont
2.    Miljevic (bosnyák)     39 pont
3.    Pedroni (olasz)        29 pont

(Forrás: Amber PR)

Hernádi László belgrádi győzelme

A magyar autós vezet a pályabajnoki sorozatban

Belgrádban rendezték a Közép-Európa Zónabajnokság pályaverseny-sorozatának
hatodik fordulóját. A versenyen elindult és kategóriájában győzedelmeskedett
Hernádi László. A tatai autós a harmadik rajtkockából indulva végzett a
mezőny élén. A BMW M3-mal versenyző Hernádi eddig öt versenyen indult és
negyedszer állhatott a dobogó legfelső fokára. Ezzel természetesen vezeti az
összetett ranglistát is.

"Egy szép kis ligetben zajlott a belgrádi pályaverseny, amelyet hatalmas
érdeklődés kísért." - mondta a győztes, majd hozzátette: "Az első időmérő
edzésen volt egy súlyos baleset, ami után a második tréninget
elhalasztották, így egy mért idő alapján a harmadik helyről rajtolhattam
vasárnap délelőtt. A futam második körében sikerült megelőznöm a szerb
Petrovicsot, majd az ötödikben a montenegrói Zubert is. A folytatásban csak
arra kellett vigyáznom, hogy óvatosan megtartsam előnyömet. Sikerült, így
nagyon boldog vagyok, hiszen az ötödik futamon indulva negyedszer végeztem
az első helyen. Most sajnálhatom igazán, hogy néhány hete Szlovéniában
elromlott az üzemanyag-pumpa az autóban."

A győzelemmel Hernádi László öt pont előnnyel vezet a sorozatban. A magyar
autós a hétvégén a horvátországi Cabarban versenyez az FIA Hill Climb
Challenge-sorozatban. Ez a helyszín különösen kedves számára, hiszen ötből
négy alkalommal győzni tudott itt.

Eredmény:
Közép-Európa Zónatrófea (CEZ) pályabajnoki sorozat, 6. forduló, Belgrád,
Szerbia
N kategória, 13 induló:

1.    Hernádi László (magyar)        BMW M3        17.02,20
2.    Zuber, Ivan (montenegrói)    Honda          21.32,82
3.    Petrovic, Srdjan (szerb)    Mitsubishi EVO9    24.34,53

Összetett verseny, a 6. forduló után:

1.    Hernádi (magyar)        40 pont
2.    Zuber (montenegrói)    35 pont
3.    Popovics (montenegrói)     12 pont

(Forrás: Amber PR)


Hernádi győzelme Roglán

A magyar magabiztosan vezet a sorozatban

Zsinórban negyedszer győzött a szlovéniai Roglán Hernádi László. A
gyorsasági hegyi autóversenyző az FIA Challenge Európa Kupa negyedik
fordulójában két osztrák autóst utasított maga mögé a BMW-vel. A tatai
versenyző három felfutás után nem egész egy másodperccel verte Christian
Schweigert. Hernádi újabb sikerével toronymagasan vezet a sorozatban.

"Fantasztikus élmény volt Roglán versenyezni, hiszen több nemzet számos
sportolója készül a szlovéniai üdülőhelyen a pekingi nyári olimpiára, így
rengeteg néző előtt versenyezhettünk" - ismertette a körülményeket Hernádi
László. "Három felfutás döntötte el a végső sorrendet, amelyben nem egész
egy másodperccel vertem osztrák vetélytársamat. Az első két futam olyan jól
sikerült, hogy a harmadik etapon csak a biztonságos autózásra törekedtem.
Schweiger és Fischer viszont megpörgette a vadonatúj VW Golf Kitcar-okat,
ezért lehetett szoros a vége. Nagyon örülök, hogy sorozatban negyedszer
sikerült győznöm Roglán. Az újabb siker után az Európa Kupa összetettben
komoly előnnyel vezetek, és ezt igyekszem megtartani. Az idei eredményeim
alapján van is esélyem erre." - fogalmazott a 2008-ban már nyolc különböző,
hegyi, illetve pályaversenyen győztes Hernádi László.


Eredmény:
FIA Challenge, Európa Kupa-sorozat, 4. futam, Rogla, Szlovénia, 32 A
csoportos autó

1.    Hernádi László (magyar)            BMW M3
5.36,62
2.    Schweiger, Christian (osztrák)    VW Golf Kitcar         5.37,47
3.    Fischer, Alfred (osztrák)        VW Golf Kitcar
5.45,76

FIA Challenge összetett, a 4. futam után:

1.    Hernádi (magyar)        60 pont
2.    Nalon (olasz)        20 pont
3.    Miljevic (bosnyák)    19,5 pont


(Forrás: Amber PR)

Hernádi László a CEZ-pályabajnokságban is győzött


A hegyi- és a szlalomversenyek után bebizonyosodott, hogy a
pályabajnokságban is remek eredményekre képes Hernádi László. A BMW M3-assal
versenyző magyar autós korábban hétszer nyerte meg a Közép-Európa
Zónatrófeát (CEZ) a hegyek között, és idén is komoly esélye van a
címvédésre. A versenyző most a CEZ pályaverseny-sorozat első futamán is
győzni tudott. A szlovéniai Cerkljében azonban felemásra sikerült a tatai
versenyző mérlege. A körpályás bajnokság első, dupla fordulójában a szombati
győzelem után a vasárnapi második futamon technikai okok miatt nem ért célba
a BMW.

"Szombaton remek napot fogtunk ki Szlovéniában, hiszen a rendkívül jó,
technikás pályán több, mint két percet vertem ellenfeleimre." - értékelte a
hétvégi versenyt Hernádi László. "Vasárnap aztán balszerencsés voltam. A
huszonhét körös futam közepén huszonkét másodperccel vezettem a többiek
előtt, ám meghibásodott az üzemanyag-pumpám, így az autó szépen lassan
megállt a pálya szélén. Sajnálom, hogy nem sikerült kettős győzelemmel
kezdenem a sorozatot, ugyanis idén a hegyi Zónatrófea, az FIA Challenge és a
szlalombajnokság mellett a Közép-Európai Zónatrófea pályaverseny-sorozatában
is győzni szeretnék."

Hernádi a szlovéniai győzelemmel a negyedik helyen áll összetettben. A
mezőny legközelebb június 14-15-én, a Hungaroringen találkozik.


Eredmény:
Közép-Európa Zónatrófea pályaverseny - 1. futam, Cerklje, Szlovénia

1.    Hernádi László (magyar)         BMWM3
25.23
2.    Vujovic, Vladimir (montenegrói)    Peugeot        27.43
3.    Zuber, Ivan (montenegrói)        Honda Civic
28.13


(Forrás: Amber PR)


Hernádi László újabb győzelme

Ezúttal Split közelében nyert a magyar

A macedóniai szezonnyitó futam után a horvátországi Split közeli hegyekben
is győzni tudott Hernádi László a gyorsasági autósok FIA
Challenge-sorozatában. Az idei második versenyen Hernádi ismét meggyőző
fölénnyel hozta célba a BMW M3-as járgányt.  A tatai versenyző csaknem húsz
másodpercet vert üldözőire. A sikerrel Hernádi száz százalékos a sorozatban,
amelynek összetett versenyében ismét az első helyen áll.

"Csakúgy, mint Skopjéban, Splitben is szívesen versenyzem, hiszen a korábbi
években is győztem ezeken a hegyi pályákon." - emlékezett Hernádi László.
"Idén az első felfutásban javítottam tavalyi pályacsúcsomon, majd a végére
majdnem húsz másodperces előnyt csikartam ki riválisaim előtt. A Malacke-i
pálya igen technikás, számos hajtűkanyar tarkítja, és ez jobban fekszik
nekem, mint a nyílegyenes, gyors pályák. Itt igazán jól kell uralni az
autót. A nyári melegben remekül tapadtak a gumik, tehát minden adva volt a
sikerhez. Ezt annak ellenére mondom, hogy ezen a versenyen a feleségem és
kislányom volt a "szerelőcsapatom". A megszokott szerelőm és barátom ugyanis
nem tudott eljönni velünk. Köszönöm a családomnak, hogy ismét megnyertem a
versenyt. Ezzel továbbra is hibátlanul állok az FIA Challenge-sorozat
összetett versenyének élén."


Eredmény:
FIA Challenge futam, Nagrada Malacke, Horvátország
5,2 km hosszú pálya, 2 felfutás, 17 A csoportos autó

1. Hernádi László (magyar)     BMW M3          5.59,9
2. Stokovic, Alfio (horvát)     Citroën Saxo VTS    6.18,9
3. Cohar, Marin (horvát)    Renault Clio W.    6.19,8

FIA Challenge összetett verseny:

1. Hernádi László (magyar)     BMW M3    40 pont
2. Miljevic, Bohus (bosnyák)     Lotus        13,5 pont
3. Pedroni, Gabriella (olasz) Lola         7,5 pont


(Forrás: Amber PR)

Hernádi Skopjéban is az első

Zsinórban negyedszer is győzni tudott a tatai Hernádi László a macedóniai
Skopjéban megrendezett autós gyorsasági versenyen. Az FIA Challenge- és a
Közép-Európa Zónatrófea sorozatba tartozó hegyifutamon Hernádi 32 induló
között volt a leggyorsabb a BMW M3-assal. A magyar versenyző egy görög és
egy hazai autóst szorított maga mögé.

"Meglehetősen sok baleset történt a versenyen, ezért több olajfolt került
az útra. Óvatosan kellett vezetni, de így is sikerült nagy fölénnyel nyerni
a versenyt. Külön öröm számomra, hogy Skopjéban, rangos mezőnyben zsinórban
negyedszer is a leggyorsabb tudtam lenni" - értékelt Hernádi.


Eredmény:
Gyorsasági autós futam, FIA Challenge és Közép-Európa Zónatrófea bajnokság
Vodno, Skopje - Macedónia, 2x3,5 km pálya, A csoport, 32 autó

1. Hernádi László (magyar)         BMW M3    4.09,74
2. Havenetidis, Spiros (görög)      Citroën    4.19,82
3. Raicevic, Simo (montenegrói)     Peugeot    4.26,43



(Forrás: Amber PR)


Hernádi Ausztriában is megnyerte a szlalomfutamot

A kecskeméti verseny után a Közép-Európai Szlalom Bajnokság második
fordulóját is megnyerte kategóriájában Hernádi László. A BMW M3-assal
versenyző autós az ausztriai Teesdorfban végzett az élen az N csoportban.
Hernádi két futamot követően hibátlanul áll az összetett versenysorozat
élén. "Érdekes pálya volt az ausztriai, hiszen több lejtő és emelkedő is
tarkította. Így volt igazán izgalmas és látványos a küzdelem, amit öt
másodperc előnnyel sikerült megnyernem. A hétvégén Macedóniába utazunk egy
hegyi versenyre, majd következnek az újabb szlalom bajnoki fordulók, melyek
új kihívást adnak: ebben a küzdelemsorozatban is győzni szeretnék" -
értékelt Hernádi László.


Eredmény:
ÖAMTC Szlalom futam, Teesdorf, Ausztria
2x1800 m hosszú pálya:

1.    Hernádi László (magyar) BMW         3:13,43
2.    Zimak, Martin (cseh) Citroën        3:18,32
3.    Schulz, Franz (osztrák) Peugeot    3:19,12



(Forrás: Amber PR)


Hernádi László átvette a horvát bajnoki trófeát

A hétszeres Zónatrófea-, valamint háromszoros FIA Challenge, Európa
Kupa-győztes Hernádi László az elmúlt évben sikerrel mutatkozott be a horvát
gyorsasági bajnokságban. A magyar autós két kategóriában is remekül
szerepelt, hiszen az A csoportban győzött, az összetettben bronzérmes lett.
A BMW M3-assal versenyző magyar autós a tavalyi évben több horvátországi
versenyen elindulva gyűjtögette a pontokat. Hernádi hét horvátországi
futamon szerepelt: hat alkalommal győzött, egy ízben pedig a harmadik
legjobb időt futotta, tehát többször is horvát mezőny fölé kerekedett. Az
újdonsült bajnok a hétvégén Zágrábban vehette át a bajnoknak járó trófeát,
illetve a harmadik helyezett serlegét.

"Tavaly csak az általam megszokott, nagy, nemzetközi megmérettetéseken
versenyeztem volna, ám időközben megjött a kedvem a horvát bajnoksághoz is."
- értékelt Hernádi László. "Örömteli, hogy ebben a küzdelemsorozatban is
nagyszerű mezőny gyűlik össze gyönyörű helyeken, így nem volt ellenemre
kipróbálni ezt a versenysorozatot. Mivel sok a turista ezen a vidéken,
számtalan magyar kiránduló nézte meg a depónkat, a versenyek után számos
gratulációt is kaptam honfitársainktól. Hatalmas fegyvertény, hogy az FIA
Challenge-, illetve a Közép-Európa Zónatrófea után a horvát bajnokságban is
győzni tudtam. Itt az újabb erőpróba: jövőre a horvát bajnoki címet is
megvédeném." - mondta a boldog győztes.

Végeredmény:
Horvát gyorsasági autós bajnokság, összetett:
1.    Krstulovic, Branko    56 pont
2.    Durlen, Boris         48 pont
3.    Hernádi László         30 pont

Horvát gyorsasági autós bajnokság, A csoport:
1.    Hernádi László     66 pont
2.    Cerneha, Ivan    57 pont
3.    Bjedov, Predrag    45 pont


(Forrás: Amber PR)